Återbetalnings- och returpolicy

Retur & Byten

Vi vill alltid att du skall vara nöjd med din produkt och få möjligheten till att öppna förpackningen för att titta närmare på ditt köp. Om produkten inte är vad du förväntat dig har du möjligheten att skicka tillbaka varan till oss.

Alla produkter som skickas tillbaka ska vara oanvända, otvättade samt rena för att vi skall kunna godkänna en retur. Original-prislappar samt förpackning skickas även med.

 

Från och med att du mottagit din vara har du alltid 14 dagars ångerrätt och kan då skicka tillbaka varan till oss för full återbetalning exklusive returfrakt.

Om en vara är oss tillhanda efter 14 dagar men inom 30 dagar kan vi erbjuda ett tillgodokvitto minus fraktkostnader.

Solumi är inte ansvariga för returer som inte kommit tillbaka till oss. Vänligen spara ditt försändelse-ID så att du kan följa varan hela vägen tillbaka till oss.

Hur gör jag för att returnera eller byta en vara?

Skicka ett mail till info@solumi.se och beskriv vilka produkter du vill skicka tillbaka eller byta. Lägg tillbaka varan i förpackningen. Lämna in på närmaste PostNord ombud, viktigt att du sparar ditt inlämningskvitto.
När din retur är mottagen och godkänd får du ett bekräftelsemail av oss. Tänk på att det kan ta upp till 2 veckor innan vi mottagit din retur.

Vid byte lägger du en ny beställning och returnerar varan du önskar byta.

Vad gör jag om jag mottager fel vara?

Om du fått fel produkt, vänligen kontakta vår kundservice på info@solumi.se med ämnesraden “fel produkt” så hjälper vi dig.

Reklamation

Gällande möjliga reklamationer på Solumi följer vi konsumentköplagen.
Innan du skickar tillbaka varan till oss, ta ett foto på den defekta produkten.
Vänligen maila bilden och beskriv problemet till info@solumi.se. Döp ämnesraden med “reklamation”.

Solumi står för fraktkostnaden tillbaka vid godkänd reklamation.

Vi erbjuder alltid:

1. Lagning

2. Ny vara

3. Återbetalning

Om en tvist skulle uppstå följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendationer